Хотинський музей історії школи №5
[ Викачати з сервера (29.7 Kb) ]13.11.2015, 09:43

Хотинський музей історії школи №5 є осередком освіти і виховання , який формує у молодого покоління любов до рідної землі, свого народу, призначений для збереження нам "яті тих , хто любив і жив школою , тим , хто будив у інших прагнення до мислення , тим , хто навчаючись у цій школі, став її невід 'ємним , хто сьогодні входить до складу дружньої сім "ї школи №5.

Хотинський музей школи №5 взаємодіє з державними , науковими , громадськими закладами . зокрема , з Державним Архівом Чернівецької області , архівним відділом м. Хотина, Чернівецьким, краєзнавчим музеєм (тел. 2-50-62),

Оригінальні пам ятки історії школи мають історичну цінність і зберігаються у фондах музею, підлягають обліку у порядку, встановленому чинним, законодавством.

Хотинський музей історії школи №5 у своїй діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу" , норматив ними документами Міністерства освіти і науки України , Міністерства культури і мистецтв України , Статутом. Хотинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 та рекомендаціями ЧКМ.

Музей історії школи зареєстрований при Хотинському загальноосвітньому навчальному закладі №5. Адреса музею: 60 000, м. Хотин, вул. Шевченка, 36 тел. 21517

Дата заснування з посиланням на джерела: наказ директора № 91 від 6.11.2002 року „Про заснування музею". Організатор музею Шевчук Надія Вікторівна та Сухаренко Іванна Іванівна.  Громадський директор музею Байдюк Юрій Іванович. Виконує обов'язки з 1 вересня 2007 року за наказом директора . З 1 вересня 2011 року Паладюк Олена Василівна.

Приміщення пристосоване: одна кімната в школі, збудованій в кінці

2 2*2 XIX століття. Площа музею 28 м , загальна 28 м , експозиційна 28 м~.

потребує капітального ремонту.

Експозиція створювалася до 2003 року. На початку збиралися матеріали Сухаренко І.І., після того, як Іванна Іванівна звільнилася з роботи її справу продовжила і завершила Шевчук Н.В., зараз над музеєм працюють Байдюк Ю.І. та Паладюк О.В., адже музей потребує подальшого оформлення.

В наявності музею є: інвентарні картки на кожен експонат, статут музею, уніфікований паспорт, книга відгуків, план роботи музею.

В текст екскурсій і перелік музейних експонатів додається (Презентація музею). Екскурсії проходять 2 рази на тиждень: у вівторок і у п'ятницю. Одна екскурсія по музею налічує до 20 учасників.

Наш музей приймав участь у конкурсі науково-дослідницьких робіт музеїв. Зайняв І місце в районному конкурсі і II місце в обласному.

Мета, головні завдання та зміст роботи музею.

Мета діяльності Хотинського музею історії школи №5 у залученні молодого покоління до вивчення та збереження історико-культурної спадщини школи №5 , дослідження роботи випускників школи , їх життя та активна діяльність по розбудові української державності.

Головні завдання у роботі Хотинського музею історії школи М5 :

  • поглиблення загальноосвітньої підготовки учнів,
  • розвиток творчих інтересів молоді до пошукової, краєзнавчої роботи,
  • вивчення, охорона і пропаганда пам "яток історії культури і природи рідного краю,
  • проведення науково-освітньої роботи серед учнів-сякої молоді та інших верств населення,

Хотинський музей історії школи №5 проводить таку роботу:

  • організовує дослідницьку діяльність згідно з тематикою музею,
  • систематично поповнює фонди музею шляхом проведення походів, зустрічей та листування із випускниками школи,
  • організовує облік .музейних предметів, забезпечує їх. збереження,
  • створює і поповнює стаціонарні експозиції та виставки,
  • організовує та бере участь у районних, обласних, всеукраїнських заходах,
  • надає можливість використання матеріалів музею

в навчально-виховному прогресі та науково-дослідницькій роботі.

Створення та організація роботи музею.

Профіль Хотинського музею історії школи №5 визначені колективом педагогів , учнів згідно з характером зібраних колекцій, історичних матеріалів та документів.

Рішення про створення .музею історії школи було прийнято директором загальноосвітньої школи 1-1 11 ступенів №5 Анісімовою С.Л., педагогічним колективом . В рішенні педради визначено було постійне приміщення музею, затверджено громадського директора та склад громадської музейної ради і призначено дату відкриття музею .

Створення музею школи є результатом цілеспрямованої систематичної, творчої, науково-дослідницької, збиральницької, фондової експозиційної роботи музейної ради з участю учительської та учнівських колективів. Наказ про відкриття музею історії школи М5 видано директором Хотинської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 після оформлення відповідної музейної експозиції і при дотриманні вимог щодо наявності:

  • положення про даний музей,
  • фонду музейних предметів, картотеки зібраних пам "яток і зареєстрованих в інвентарній книзі,

яку надає ЧКМ,

ізольованої опалювальної кімнати, обладнання, які забезпечують збереження, вивчення і експонування музейних колекцій,

експозиції яка відповідає за змістом і оформленням, сучасним вимогам,

  • робота музею за чітким розкладом.

Офіційне визнання Хотинського музею історії школи№5 здійснюється шляхом, реєстрації, яка проводиться за поданням Хотинської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів М5 відповідно до Положення про відомчу реєстрацію та перереєстрацію музею при закладах освіти системи Міністерства освіти і науки України, затвердженого Міністерством освіти України та взяття на облік Міністерством культури і мистецтв України згідно з положенням про державну реєстрацію, перереєстрацію та облік музеїв.

За значні успіхи у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу , у формуванні та збереженні музейного фонду України, пам "яток історії культури Хотинський музей ніколи №5 має право на присвоєння звання відповідно до положення про звання при закладі освіти України, затвердженого Міністерством освіти України .

Раз в 3 роки Міністерство освіти і науки України, Чернівецький Державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді разом, з ЧКМ проводять огляди .музеїв на підтвердження статус)? музею при закладі освіти системи Міністерства освіти України та звання

Наказ про закриття музею видається його засновником , а музейні пам ятки передаються в ЧКМ за його згодою .

За роботу Хотинського музею історії школи №5 відповідає директор Хотинської загальноосвітньої школи №5 І-ІІІ ст.. Анісімова С.Л., яка

  • призначає педагога, який здійснює безпосереднє керівництво роботою музею,
  • встановлює оплату педагога за роботою в музеї за рахунок і в межах фонду заробітної плати,
  • вирішує питання розміщення музею та режиму його роботи,
  • сприяє організації та проведення навчальних, методичних та інших заходів на базі музею,
  • виходить з пропозиціями морального заохочення педагогів , які відповідають за роботу музею, про присвоєння їм почесних звань.
  • Для повноцінної роботи музею історії школи №5 директор школи призначає громадську раду, Рада Хотинського музею історії школи №5 обирає громадського голову? і розподіляє обоє "язки між членами р
  • займається комплектуванням фондів,
  • обговорює та затверджує плани роботи,
  • всі записи проводяться в журналі планування і обліку роботи музейної установи, який надає ЧКМ,
  • в цьому журналі записуються звіти про зроблену роботу,

щороку в кінці грудня звіт про всі види діяльності музею направляються до ЧКМ.

  • заслуховує, звіти про пошукову .дослідницьку, наукову роботу,
  • організовує підготовку громадських екскурсоводів, навчання музейного активу, встановлює зв"язки з різними науковими центрами,
  • затверджує відповідальних за ведення музейної документації (карточки, інвентарної книги, актів прийому експонатів, книги планування та обліку музейної роботи), затверджує режим роботи музею.

Науково-методичну допомогу Хотинському музею історії школи №5 надає методичний відділ ЧКМ ( м.Чернівці, вул.Гакмана,буд,.17, тел. 2-50- 62)

Методичну і практичну допомогу музею школи №5 може надавати опікунська рада , яка створюється на добровільних засадах з педагогічних працівників , представників державних музеїв, архівів, спеціалістів із різних галузей знань .

 

Облік та забезпечення збереження фондів.

Облік палі "яток історії школи , які зберігаються, в Хотинському музеї історії школи М5 проводиться в порядку ,

визначеному в нормативних документах Міністерства культури і мистецтв при допомозі ЧКМ.

Зібраний матеріал складає фонд Хотинського музею історії школи №5 , тому ж на кожний експонат складається картка , його маркирують та записують до інвентарної книги , яку надає ЧКМ , вона скріплюється печаткою Хотинської і середньої загальноосвітньої школи №5.

Фонди музею поділяються на основи і (оригінальні пам "ятки історії та культури школи ) і допоміжні (схеми, стенди, діаграми , копії, муляжі і т.д.)

У разі припинення діяльності Хотинського музею історії школи М5 оригінальні пам "ятки історії школи передаються до ЧКМ.

Безпосередньо відповідальність за збереження музейних зібрань покладається на директора Хотинської середньої загальноосвітньої школи №5.

Унікальні пам "ятки музейного фонду України , що мають виняткове наукове , історичне, художнє чи культурне значення, беруться на облік ЧКМ.

Фінансування. Витрати, пов"язані із пошуковою роботою , придбанням інвентаря , обладнання технічних засобів та оформлення Хотинського музею історії школи №5 проводяться за рахунок коштів Хотинської середньої загальноосвітньої школи №5, батьків та меценатів, добровільних пожертвувань

висновки

Отже, матеріали основного музейного фонду є першоджерелом наших знань про історію та розвиток школи в різні періоди існування. Її систематична робота відповідає вимогам педагогіки і музеєзнавства , сприяє більш ефективному розв'язанню поставлених перед ним завдань . Робота шкільного музею сприяє успішному виконанню завдань по вихованню молоді , почуття турботи і гордості, де народився , живе і навчається .

З поміж кількох тисяч випускників , що пройшли загартування для життєвих випробувань у стінах школи є понад сто династій . Тут вчились батьки , діти , а тепер і онуки . І цей тісний звмязок поколінь є визначальним у життєписі закладу.

Маючи мудрих попередників - наставників , власний досвід у завзяття , творчу ініціативу , юні дослідники разом з педколективом намагаються зберегти найкращі традиції , стиль роботи школи , прислухаючись до веління часу , враховуючи зміни у суспільстві та реформи в освіті. Зроблено багато , але ще більше потрібно зробити , адже школа готується відзначити своє славне шестидесятипятиліття .

 

 

Категорія: Музей школи | Додав: Алекс
Переглядів: 593 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
close