Про підсумки роботи психологічної служби

Хотинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5

Дячук Л.Г.

за 2019/2020 навчальний рік

Практичний психолог, соціальний педагог Хотинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 у своїй діяльності керувалася «Положення про психологічну службу в системі освіти України», Етичним кодексом психолога, соціального педагога, посадова інструкція та іншими нормативно-правовими документами практичного психолога, соціального педагога.

Протягом 2019/2020 навчального року Дячук  Л.Г. працювала згідно річного плану роботи та  виконувала різні види  робіт, тобто: психодіагностичну роботу, консультаційну, корекційно-відновлювальну  просвітницьку, та організаційно методичну роботу. Організація роботи психологічної служби базувалася на поєднанні таких компонентів: соціально-психологічного супроводу учнів; профілактичних заходів,  психологічного супроводу підготовки випускників до ЗНО, формування психологічної готовності учасників навчально-виховного процесу до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами  та психологічний супровід навчально-виховного процесу в умовах інклюзивної освіти (за суб’єктами: - діти, - батьки, - педагогічні працівники), наказів та рішень педагогічної ради.

Протягом навчального року в Хотинській ЗОШ № 5 було проведено діагностичну  роботу щодо адаптації учнів перших та п’ятих класів до навчання у школі: дослідження рівня шкільної готовності, рівня особистісного та розумового розвитку та вивчення причин утруднення опановування навчального матеріалу.  На основі результатів видано накази по школі від 30.11.2019 р. №88/1  «Про підсумки класно-узагальнюючого контролю у 5 класі»,  «Адаптація учнів 1 класу до умов навчання на уроках та в позаурочний час» від 30.11.2019 р. № 88.

Психологічною службою проводилась постійно психодіагностична робота з учнями «групи ризику». Відповідно до результатів діагностичних досліджень з учнями  Букорос Ярослав Халавчук Олександр, Латочинський Олександр учні 9-А класу Перепелюк Артур Олійник Оля учні 11 класу, Сковира Христина учениця 9-А класу) проводилися індивідуальні бесіди та корекційно-відновлювальна робота.

 З дітьми,  які знаходяться під опікою( Косташ І, Симак К. учні 7-Б класу, Суздал Д. учениця 6-Б класу) та дітьми,  які перебувають на внутрішньо шкільному обліку ( Симак К. 7-Б) неодноразово були відвідувані вдома, а також складені акти обстеження умов життя цих дітей. Та учнів, що перебувають на обліку СЖО (Гоноровський В. 1, Гоноровський С. 2-Б, Гоноровська Т. 5-А, Гоноровський О. 6-А, Лазарчук К. 6-Б).

Превентивний напрямок діяльності практичного психологічної служби здійснювався переважно через просвітницькі заходи, індивідуальну роботу, соціально-психологічні моніторинги та корекційно-розвивальні заняття:

      • створено правовий порадник для учнів та батьків:
    • Що, окрім нікотину, містить тютюновий дим?
    • Основні причини куріння і мотивація відмови, залежно від віку;
    • Десять способів кинути курити;
    • П’ять міфів про куріння;
    • Зіркові жертви куріння;
      • показаний відеоролик «Бережи своє здоровя» - 08.11.19;
      • проведений психологічний супровід дітей, що входять в «групу ризику та ВШО бесіди та перегляд відеофільмів про здоровий спосіб життя;
      • Практичне заняття «Курити чи ні?» 27.01.20 ;

Психологічною службою проводились з цими учнями індивідуальна, профілактична, роз’яснювальна робота,  заведені індивідуальні облікові картки, в яких фіксується проведена  профілактична та виховна робота. Проводиться облік та аналіз стану профілактичної роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги. На кожну дитину заведена облікова картка, в якій фіксується проведена  профілактична та виховна робота. Ведеться картотека учнів, схильних до здійснення правопорушень, наявні плани індивідуальної роботи з учнями даної категорії. В особистій картці учня фіксується та зберігається інформація про профілактичну та корекційно-відновлювальну роботу з дати постановки учня на облік. Працює Рада профілактики правопорушень (наказ від 05.09.19 р. №65-0).

Профілактика правопорушень серед неповнолітніх включає також роботу по запобіганню конфліктів в учнівському середовищі. В цьому плані практичним психологом вивчаються взаємовідносини між учнями методом соціометрії ; проводились  заняття та бесіди наступної тематики: тренінгове заняття по формуванню навичок спілкування та регулювання конфліктної поведінці 05.12.19 7-А,  09.12.19 7-Б, «Ми – дружний клас!» 14.10.19 5-А; година психолога «Культурна людина в конфліктній ситуації» 12.12.19 6-А, 15.11.19 6-Б, «Вчимося розуміти та поважати інших» 19.12.19 5-Б, «Спілкування - це здорово» 17.02.20 4 клас, «Подолання конфліктів в учнівському середовищі» тощо.

Превентивна робота передбачає заходи з підвищення психологічної культури в навчальних закладах і сім’ї. Просвітницька робота з учнями включає в себе заходи, метою яких є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактику тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, СНІДу, суїциду, насилля  серед неповнолітніх, булінгу та мобінгу:

      •  анонімне анкетування за анкетою «Булінг в учнівському середовищі»,  5-11 класів протягом листопада 2019 р.
      • анкетування 7-11 кл. «Здоровий спосіб життя, тютюнопаління та алкогольна залежність;
      • тренінгове заняття  «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» 20.09.19 6-Б, 7-А;
      • бесіда з попередження негативних провів у поведінці учнів. 18.10.19 9-А;
      • бесіда «Профілактика ВІЛ» 13.12.19 8-А, 8-Б;

Протягом  лютого була організована профорієнтаційна робота, вивчалися професійних інтересів учнів старших класів і їх нахили  за наступними методиками: диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО), опитувальник професійної спрямованості  Д. Голанда, ОДАНІ-2 (орієнтовано–діагностична анкета інтересів).Старшокласники ознайомлені із результатами дослідження та отримали рекомендації.

Важливе місце займає психологічне консультування, що включає у себе консультації педагогічних працівників, учнів та батьків.

Психологічне консультування з учнями проводилося з наступних питань: труднощі у спілкуванні з однолітками, професійний вибір, розвиток здібностей, нахилів, труднощі у навчанні, низька  навчальна мотивація, ознайомлення з результатами досліджень, взаємини з однокласниками.

Психологічне консультування з педагогами  проводилося з наступних питань: результати психологічних досліджень, робота з  дітьми девіантної поведінки, низька успішність учнів, відсутність мотивації, професійний вибір учнів 9, 11 класів, адаптаційні проблеми учнів 1, 5, 10 класів, пропуск навчальних занять, відвідування учнів дома, проблемна поведінка дітей, робота з особливими учнями, та батьками, психологічний супровід батьків, та педагогів.

Психологічна просвіта має за  мету формування психологічної культури, підвищення психологічної компетенції учителів, учнів та батьків.

З учнями 1-11 класів проводилися години спілкування, тренінгові заняття, дискусії згідно плану роботи школи на 2019-2020 н. р., плану роботи психолога, соціального педагога на 2019-2020 н. р. Тренінг з педагогами «Формування безпечного освітнього простору, запобігання булінгу та мобінгу в Новій українській школі».

Також основним видом роботи психологічної служби в школі є корекційно-відновлювальна робота, яка була проведена з учнями школи, а саме:

  • Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з учнями  1 класу на основі даних діагностики адаптаційного процесу першокласників «Разом веселіше»;
  • Програма адаптації для учнів 5-х класів: «Дружній клас, успіх кожного із нас»;
  • Тренінгова програма з розвитку психологічної готовності учнів до ЗНО
  • (Твардовська О. І.)
  • Індивідуальні заняття за корекційно-розвивальною програмою  для розвитку пам’яті у молодших школярів, які мають труднощі у навчанні « Розвиток памяті, які мають труднощі в навчанні», Корчак . В. учень 1класу.
  • Групові заняття за корекційно-розвивальною програмою  для розвитку пам’яті у молодших школярів, які мають труднощі у навчанні « Розвиток памяті, які мають труднощі в навчанні» (група учнів 2-А, 2-Б).

На наступний 2020 – 2021 н. р психологічною службою планується продовжити роботу з підвищення  теоретичних і практичних знань для покращення своєї діяльності .Брати участь у семінарах, тренінгах, конференціях. Приділити більше уваги для роботи з особливими учнями, та їх батьками які навчаються на інклюзивній формі навчання, психологічний супровід педагогів. Урізноманітнювати тематику годин спілкування, дискусій відповідно до консультацій, діагностичних обстежень  запитів учнів, та педагогів.

 

 

 

 

 

 

 

close