АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА 2019-2020 Н.Р.

     Здійснення виховного процесу у школі регламентують нормативно-правові та законодавчі документи: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджена наказом МОНУ від 31.10.2011 № 1243, «Концепції національно- патріотичного виховання». Пріоритетними напрямками виховної роботи у 2019/2020 н.р. у школі було визначено:

1. Створення ефективної цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей, концепцій, програм виховання, програмно-цільових проектів тощо.

2.  Проведення просвітницької роботи серед учасників навчально- виховного процесу щодо попередження булінгу в учнівському середовищі, насильства в сім’ї.

3. Посилення уваги щодо організації ефективної превентивної виховної діяльності (формування основ правової поведінки, здорового способу життя)

серед учнівської молоді, педагогічної та батьківської спільнот.

4.Підвищення професійної компетентності педагогів із питань сучасних підходів до організації навчально-виховного процесу.

5. Максимальне охоплення учнів позакласною та позашкільною роботою.

     Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної діяльності. Виховна робота проводилась з метою реалізації виховної теми школи «Удосконалення  спільної виховної роботи сім`ї, школи та громадськості по формуванню в учнів активної громадської позиції та здорового способу життя». Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2019-2020 навчальному році працював увесь педагогічний колектив, оскільки створення виховного середовища- процес комплексний,безпосередній  психолого-педагогічний супровід здійснювали 18 класних керівників, педагог-організатор, практичний психолог та  заступник директора з виховної роботи.

Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнями, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем проживання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі.  Для попередження порушень поведінки учнів школи на перервах, станом на 01.09.2019 року складений графік чергування по школі вчителів та чергових класів. Слід зазначити, що всі класи відповідально ставилися до обов’язків чергування протягом навчального року. Вчасно подавали на затвердження плани виховної роботи класні керівники: Гриджук О.М.,Мельницька Н.В.,ДнесьЛ.М.,Фуштей І.С.,Савка Г.М.,Майстрюк Г.М., Миронець Т.В. Відмітити роботу класних керівників Савки Г.М.,Миронець Т.В., Гаврилюк І.М.,Білівської О.О. з питань організації та проведення виховної діяльності, залучення учнів до участі у конкурсах. Системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів та місячників з безпеки життєдіяльності. Проведено Всеукраїнський місяць безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі», місячник цивільного захисту, тижні безпеки життєдіяльності. Протягом 2019-2020 н. р. учні та вчителі школи були активними учасниками 15 загальношкільних та 10 районних заходів. Аналізуючи відвідані виховні заходи та самопідготовки, з’ясовано, що план з виховної роботи до карантину виконаний у повному обсязі та на належному рівні.

 

НАЦІОНАЛЬНО- ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

  З метою виховання у дітей патріотизму, національної самосвідомості,  в школі було сплановано роботу з ціннісного ставлення до суспільства і держави.  Ця робота проводилася відповідно наказу по школі від 20.08.2019р. № 189-р «Про впровадження Заходів щодо реалізації Коцепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді». Проведено заходи національно-патріотичного виховання «Патріотів плекає школа», в якому брали участь учні 1-11 класів. Проведено уроки мужності до Дня козацтва та Дня Захисника України: «Україна – наш спільний дім» 2, 4 клас  (класовод Мельницька Н.В., Днесь Л.М.),уроки мужності «Будемо гідні слави героїв» (Миронець Т.В.).  Конкурси малюнків проведені з учнями 2-4 класів на тему «Найкраще місце на землі», «Україна – наш спільний дім». 11 жовтня  в актовій залі школи  пройшов захід «Посвята в козачата»(3клас Днесь Л.М.). Для школярів 5-6 класів відбувся захід «Козацькому роду нема переводу» (6-Б клас, БілівськаО.О.). До Покрови учні 1-10 класів  писали листи-побажання захисникам України та взяли участь у шкільній благодійній акції «Зігрій воїна».8 жовтня  відбулася районна спартакіада допризовної молоді в якій наша команда виборола І-ше  місце по підтягуванню та нагороджена кубком(10-Б клас, Качан Станіслав). 21 листопада разом із усією країною відзначали День Гідності та Свободи. В актовій залі школи учні 8-Б класу разом із класним керівником Г.М. Майстрюк провели захід «А сотня відлетіла в небеса» (гість Наумов Олександр Володимирович, старший офіцер відділення офіцерів запасу і кадрів ). Щиро і тепло згадували Сашка Коваля – юного героя Майдану, який власним прикладом мотивує молодь на справжні і дієві вчинки: кожного дня змінювати себе і країну на краще.  22 січня у школі започаткували щорічні змагання в грі «Сто років боротьби. Українська революція» ім. Петра Болбочана, приуроченій Дню Соборності України серед учнів 10-11-х класів, ініціювали створення  проєктів «Україна – єдина!».  Джури були присутніми на урочистій ході до Дня Соборності в м. Хотині біля пам’ятника П. Сагайдачному. 29 січня 2020 року на базі Будинку дітей та учнівської молоді, в рамках національно-патріотичного виховання, з ініціативи ГО "4.5.0", відбувся захід (демонстрація кінострічки "КРУТИ"), приурочений 102-й річниці битви під Крутами. У День вшанування Героїв Небесної Сотні  учнівський колектив долучився до Всеукраїнської акції «Ангели пам‘яті».У Міжнародний день рідної мови  цікаву інформаційну хвилинку «Українська - унікальна» підготували та провели для школярів «юнпресівці» Альона Білецька та Ілля Войцишин. Учні та педагоги реалізовували проєкт «Мовний смітник», позбуваючись таким чином росіянізмів, необґрунтованого вживання іншомовних слів, просторічної лексики.  Пророчі слова  Великого Кобзаря з уст юних звучали  особливо переконливо у День народження Тараса Шевченка у проекті  "І забудеться срамотня давняя година, і оживе добра слава, слава України…». На перший етап конкурсу учнівської творчості імені Тараса Шевченка  Тригубенко Ангеліною подана робота про Олександра Коваля «Заповіт»,  посіла ІІ місце на районному етапі.

                                         ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

     У процесі естетичного виховання формується ціннісне ставлення до культури і мистецтва. Естетична освіта відбулася на годинах спілкування та загальношкільних святах, серед яких: свято Першого дзвоника, святковий концерт до Дня вчителя (7-Б клас,Савка Г.М.), конкурс “Осінній вернісаж»(перемогли композиції 7-Б,5-Б,7-А,9-Бкласів),  «Посвята в читачі» (Платонова І.В..Гриджук О.М.,Анісімова А.Б.), для учнів 1-го класу захід «Ми-школярі» (класний керівник Мельницька Н.В.),«Посвята в десятикласники»(Домбровська Т.В., Гаврилюк І.М.). День святого Миколая (6-А клас,Шевчук О.Д.),новорічні ранки в 5 класах, конкурс новорічних композицій(4,7-Б,8-Б,6-А класи),новорічних ялинок 11,10А,8-Б,7А класи. Вечір зустрічі з випускниками, Жіноче свято (7-Б клас,Савка Г.М.). Учні школи Гайсенюк Н.(11 кл.),Бучковська С.(7-А кл.),Федоруца В.(6-Б кл.),Варгуляк А.(2-А кл.) та Яцюк О.(3 кл.) взяли участь у районній конкурсно-розважальній програмі «Крихітка на мільйон», де показали  хороший результат. Учениця 8-А класу Цепіщук В.  стала переможницею районного літературного конкурсу «Природа Подністров’я нам сигналить-SOS». Крикливий А.,учень 7-Б класу, став переможцем Всеукраїнського дитячого літературного конкурсу «Творчі канікули-2019» у номінації  «Безмежний світ моєї уяви». В останній день навчального року, 29 травня, більшість школярів України святкували б останній дзвоник, однак, через карантин, вперше в історії останній дзвоник проходив онлайн.

 

ШКІЛЬНЕ САМОВРЯДУВАННЯ

Поряд з традиційними формами виховної роботи значне місце посідає учнівське  самоврядування, мета якого – розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді шляхом залучення до дієвої участі в демократичному управлінні. Учнівське самоврядування представлене шкільним парламентом, чітка структура і зміст якого відповідав формі державного устрою. Активною, ініціативною та творчою у процесі організації колективних творчих справ виявила себе лідер - учнівський президент  Тригубенко А. (10-Б  клас), яку обрали у вересні на учнівській конференції. Сім міністрів  шкільного парламенту були активними учасниками всіх загальношкільних лінійок та заходів. Шкільний парламент працював згідно з планом роботи  школи. Протягом навчального року забезпечено  проведення щотижневих організаційних лінійок з виконанням державного гімну Україну.   Проведені тематичні п’ятихвилинки до дня писемності, До Дня Гідності та Свободи, «Ми проти булінгу», безпека в інтернеті, заходи під час дистанційного навчання. У грудні в актовій залі школи старшокласники спілкувалися та набували досвіду з представниками проєкту "Сортування сміття - корисна звичка" територіальних громад Хотинського району в сфері управління твердими побутовими відходами у школах міста.

    Школа як спільнота та осередок місцевої громади створила власні правила та регламенти, що не суперечать чинному законодавству. 24 січня (протокол№5) відбулась шкільна конференція між усіма учасниками освітнього процесу:педагогами, учнями та батьками загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№5 на якій прийнято Меморандум співпраці. Правила є публічними, всім відомими, загальнодоступними, зрозумілими всім і прийнятні для всіх учасників освітнього процесу в школі. Вони ґрунтуються на загальнолюдських цінностях, принципах демократії та прозорості в ухваленні рішень, рівного доступу до всіх послуг, поваги до різноманітності культур.

26 лютого 2020 року в Будинку дітей та учнівської молоді відбулось тренінгове заняття школи лідерів учнівського самоврядування на тему: "Спілкуємось, вчимось,діємо", де президент школи та міністри прийняли активну участь.

           Учнівське самоврядування та педагогічний колектив долучається до акцій та заходів районних, обласних громадських та волонтерських  організацій: «Подаруй життя дитині»(400грн.),«Допоможи товаришу»(3500грн.), «Потрібна допомога» (5878грн.).   Протягом жовтня проходила акція «Милосердя» до Дня людей похилого віку та Дня вчителя,учні відвідували вчителів-пенсіонерів вдома. У школі проходили  акції  "Лист воїну" та «Зігрій воїна» до Дня захисника України. Учні виготовляли вітальні листівки, малюнки і приносили продукти харчування та теплі речі для воїнів, що перебувають на окупованій території. Активними  були  учні 7-А,7-Б,8-А,10-Б,9-Б,4,11класів.  Школярі 5-11 класів стали учасниками шкільної ярмарки-розпродажу. На якій  було зібрано кошти та придбано музичне обладнання для школи.

 

ГУРТКОВА РОБОТА

      У 2019-2020 н.р. діяло 8 шкільних гуртків, де розвивали свої творчі здібності 143 учнів школи, що становить 34% від загальної кількості учнів школи. Діяли 2 спортивних гуртка: з баскетболу, легкої атлетики; 4 гуртка художньо-естетичного напрямку, гурток журналістики, музей школи та військово-патріотичні гуртки «Джура». 13 учнів відвідували гуртки пільгової категорії. Гуртківці були учасниками шкільних та районних заходів. Найкращі результати має гурток «Мрія»- 4 призових місця, гурток «Фантазери»- 3 призових місця, «Юнпрес»- 1 місце та «Джура»-1місце. Задіяність у гуртковій роботі по класах найкраща у 5А класі, 7А, 7Б, 8-А класах. Також 148 школярів відвідують позашкільні гуртки та секції міста (музична школа-20унів, художня школа 16 учнів,ДЮСША-24учня,БК-74учня,БШ-9учнів,інші 5 учнів).

                                            ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА

   Відповідно до статті 29Закону України « Про захист населення від інфекційних хвороб», наказу МОН від 16 березня  2020№406, відповідно до пункту 2.4. Положення про дистанційне навчання та Розпоряджень Хотинської  ОТГ річний виховний план було скореговано згідно запровадження карантину. В період дистанційного навчання проведенно ряд  виховних заходів, а саме: педагоги та учні школи долучилися до відео флешмобу з нагоди відзначення Міжнародного дня спорту на благо розвитку та миру, який весь світ відзначає 6 квітня. В день народження школи запустили  флешмоб з хештегом #школа_я_сумую, в якому взяли участь і теперішні, і колишні учні школи.

Творчий марафон «Традиції великодніх свят – Великдень вдома» розпочався представленням робіт, виконаних учнями в рамках дистанційного навчання з предметів: трудове навчання та мистецтво. Малюнки, фото писанок, великодніх кошиків та різних атрибутів пасхальних свят представили учні 5-9 класів. День памяті та примирення ініціювали акцію #естафета_памяті_і_вдячності. Проєкт-дослідження Т.В. Цимбалюк «Пам’ять, яка об’єднує і робить сильнішими...». Проєкт-дослідження президента школи Ангеліни Тригубенко «Дороги пам’яті єднають Україну». Публікації в шкільній газеті «Дзвін пам'яті» до Дня пам’яті жертв політичних репресій. До Дня Європи,16 травня, було проведено ряд пізнавальних заходів: дистанційна віртуальна подорож «Країнами Європи» GOOGLEARTS&CULTURE ; участь учнів в онлайн вікторині «Україна - європейська держава»,   запропонована онлайн-гра "Що ти знаєш про ЄС?". А також створена відеоробота Тригубенко Ангеліни  «Ми не йдемо в невідоме, ми повертаємося у свою родину» до Дня Європи.

   21 травня –у Всесвітній день вишиванок ми покликані зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого одягу. З цією метою педагогічний та учнівський колективи долучилися до флешмобу "Злови хустку".

 

8 травня 2020 року джури  посіли ІІІ призове місце в І етапі Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») молодшої вікової групи.  23 травня 2020 року взяли участь у Всеукраїнському онлайн-конкурсі  «Відун», присвячений Дню Героїв України, керівник Подря О.В. Класними керівниками 1- 11 класів створені відео презентації класів та вітання із закінченням навчального року, які були опубліковані у групах класних колективів. Сторінки шкільних альбомів 4, 9-А та 11 класів розчулили спогадами про щасливе шкільне дитинство випускників.

                                               СОЦІАЛЬНИЙ  ЗАХИСТ

 Робота з  даного напрямку  проводилася відповідно до  річного плану роботи школи, плану виховної роботи, плану роботи громадського інспектора з охорони дитинства(наказ від 26.11.2019 № ). Постійно здійснювався контроль за відвідуванням уроків дітей, які залишились без батьківського піклування та інших дітей із соціально вразливих категорій. Аналізуючи учнівський контингент, було встановлено, що серед    дітей   маємо: кількість багатодітних сімей:  – 56 , з  них навчається у школі -  68 дітей; кількість сімей трудових мігрантів: –16, з них навчається у школі – 28 дітей; діти, позбавлені батьківської опіки: – 3; діти-інваліди: –6; кількість неблагополучних сімей:  –  немає; учні, які перебувають на шкільному обліку:  – 1; діти, учасників АТО : – 16; діти, що потребують соціальної допомоги: – 8; діти, які перебувають на обліку в КМСН та СДД: 0.

Питання щодо соціального захисту дітей пільгових категорій розглядались на  нараді при директорові: «Про оновлення обліку дітей пільгового контингенту, складання соціального паспорту» Протокол №1 від 26.08.2019р. ,«Про організацію харчування учнів 1-11 класів,школярів пільгової категорії» протокол № 2 від 30.09.2019 р., «Про організацію роботи з правового виховання учнів»  протокол №2 від 30.09.2019р. ; на нараді при заступнику з виховної роботи: «Про оздоровлення дітей пільгових категорій»  від 27.08.2019 р., «Забезпечення соціальної підтримки учнів із соціально вразливих категорій» від 27.08.2019р., «Педагогічна діагностика сімейного виховання» від 10.10.2019р. Громадський інспектор з охорони дитинства Дячук Л.Г. проводила роботу згідно плану. Особливою увагою користувались  діти, які перебувають  під опікою(3 учнів), та діти  із сімей, що перебувають у кризовій ситуації(5 дітей з двох сімей). Під патронажем перебувають і сім’ї, в яких виховуються шестеро дітей – інвалідів. Ці діти долучались до шкільних, міських та обласних заходів. Важливою ланкою соціального патронажу дітей з пільгових категорій є забезпечення безкоштовним харчуванням.

 

 

Дітям позбавленим  батьківського піклування, дітям з прийомних сімей, дітям із  малозабезпечених  сімей 1-4 класів, учням, батьки яких є учасниками АТО  (100% звільнення від оплати); малозабезпеченим 5-11 класів звільнення від оплати за харчуванііня не було забезпечено. Злагоджена робота педагогічного колективу дала змогу вчасно забезпечити дітей під опікою спортивною та шкільною формою, безкоштовним харчуванням, поновлено учнівські квитки для цієї категорії учнів. Отже, протягом 2019-2020 н.р. основні заходи по забезпеченню соціального захисту дітей, позбавлених батьківського піклування, виконані.

Проводилась робота щодо формування в учнів ціннісних життєвих навичок відповідно до

close