Родинна пам'ять про війну
01.12.2015, 10:35

Проект  шкільної дитячої організації «Хотинські козаки»

«Родинна пам'ять про війну»

 

Назва: «Родинна пам'ять про війну»

Актуальність: патріотичневихованняпідростаючогопокоління – одна з найактуальніших задач нашого часу. Патріотичневихованняпотрібнопочинати в шкільномувіці, тому щосаме на даномуетапіформуєтьсяособистістьдитини. Перед педагогами стоїть задача знайтиправильнийспосібзалученнядитини до соціально-значимих справ, вихованняправильнихцінностей. Соціокультурнаситуаціясучасногосуспільстваобумовлюєнеобхідністьзастосовуватиінноваційніформироботизі школярами.

Патріотизмнеобхідновиховувати через любов до історіїсвоєїсім'ї. В даномупроекті ми звертаємосьдо теми 70-річчя визволення Українивід фашистськихзагарбників.                                                                                                

Проект «Родинна пам'ять про війну» - цеунікальнаможливість для учнів з перших вустдізнатися про сувору правду тих днів, про історичнийдосвідпрадідів. Через динамічний ритм сьогоднішньогожиття - з масоюскладнихпитань, пов'язаних з працевлаштуванням, житловими, фінансовими і іншими проблемами, - частенько, віднашоїуваги і уваги наших дітейвислизаютьнеформальні - але таківажливі- контактиіз старшим поколінням, слабшаютьродинні зв'язки. Проте, лишеособистостикаючись з досвідом людей, що пережили військове лихо, підростаючепоколіннязможепредставитифакти фронтового життяармії і тилу, праці на межілюдських сил, почути про реальні, «некіношні» прикладиміцності духу і моральноїстійкостіветераніввоєн. Такізустрічіформуютьдійснийпатріотизм: у душах молодих людей з'являєтьсягордість за справидідів і прадідів, щиребажання бути схожими на них. Актуальність проекту доведена самим життям. В ході проекту - через знайомство з досвідомветеранівВеликоївійни, через добровільнудіяльність у школярівформується активна цивільнапозиція. Спільнапрацяшколярів, педагогів, батьків, ветеранів, громадськостісприяєформуванню духовно-етичних, патріотичнихорієнтирівмолоді. Єднальноюниткою, об'єднуючою людей різнихвіків, професій і положення, стала планомірнапошукова, дослідницька і творча робота, присвяченазнайомству з долями жителів Хотинщини – ветеранівВеликоїВітчизняноївійни. Відвідуванняветераніввдома, зустрічі в школі, записи спогадів, створеннявідеофільмів-інтерв'ю, організаціяфотовиставок, презентацій, випуск газет, - дозволить не просто укріпитизв'язокпоколінь, але і по-особливомурозкриєзначимість Перемоги нашого народу у ВеликійВітчизнянійвійні, пропустивши її уроки через серце кожного учасника проекту.

Мета: зрозуміти й відчути подвиг українського народу в роки ВеликоїВітчизняноївійни.

Ціль: патріотичне, духовно-етичневихованнядітей на основівивченняісторіїсвоїродини і країни, створенняінформаційноїбазиісторичнихподій, направлена на глибокеусвідомлення великого подвигу солдатів через вивченняжиттяветеранів; увіковічитипам'ять  загиблихспіввітчизників.

Задачі:

1.     Знайомстводітей з історіюподійвизволенняХотинщинивідфашистськихзагарбників з розповіддю про героїчні подвиги солдат.

2.     Відвідуванняпам’ятників, музеїв з тематичнимивиставками в м.Хотин.

3.     Організаціябесідибатьків з дітьмипрородичів, що брали участь у визволенніХотинщини (організаціяпошуковоїдіяльності, залученняжителівмікрорайону).

4.     Пошуквласногопогляду на подіїВеликоїВітчизняноївійни.

5.     Підвищенняпрофесійногорівняпедагогів з організаціїпроектноїдіяльностіучнів.

6.     Збірпредметівужитковоговикористаннявоєннихчасів, медалей, нагород, документальнихсвічень про воєнніподії.

7.     Відзначеннядати День визволення Хотина та свята День Перемоги (9.05.).

8.                       Освітленнядіяльностіучнівв рамках проекту на сайтішколи.

12.                        Організація конкурсу медіапроектів « Ми пам’ятаємо».

Учасники проекту: учні 1-11 класів, педагогічнийколективХотинської ЗОШ І-ІІІ ст.. № 5.

Термінреалізації проекту: жовтень 2014 – травень 2015.

Тип проекту: творчий, соціальний.

За строкомдіяльності: короткостроковий.

Форма проведення: заняття, бесіди, екскурсії, акції, самостійнадіяльністьучнів, робота з батьками, проведення свята.

Форма організаціїдітей: індивідуально – групова робота .

Головна діяльність: пошукова, дослідницька, творча

Сфера застосуваннярезультатів: краєзнавча, культурологічна

Інформаційно-технічнеоснащення: Інтернет, міські та  шкільнібібліотеки, екскурсіїдомузеївміста на дану тематику, зустрічі з ветеранами, бесідиіз учителями, батьками, дідусями, бабусями, відео й аудиозаписи з даноїпроблеми.

Залученіфахівці: учителіісторії, учителіукраїнськоїмови та літератури, екскурсоводимузеїв, бібліотекарі.

Етапиреалізації проекту:

1.     Організаційно-технологічнийетап – жовтень-листопад.

1.1         Початковийетап – формуванняцілі, проблеми, теми з ціннісно-патріотичноговиховання, проведеннязаходів до Дня визволення м.Хотина з метою приверненняучнів до проекту.

1.2         Планування  визначеннякритеріївоцінкирезультатів, розробкатеоретичноїчастини проекту та оформленнязгідновимогам, складання плану заходів.   

2.     Етапвтілення проекту  - грудень - березень.

2.1         Прийняттярішення – робота з інформацією, синтез та аналіззапропонованихідей, вибір оптимального плану дій.

2.2         Виконання – реалізація проекту в освітню практику, проведеннязаходів, оформлення проекту.

3.      Презентаційнийетап – квітень-травень.

3.1         Оцінкарезультатів -  підведенняпідсумків, участь проектноїгрупи в колективномуаналізі проекту та самооцінка, висновки про основнідосягнення, доробканедоліків.

3.2         Захист проекту -  проведення свята Дня перемоги,запрошення на ньоговетеранів.

Реалізація проекту: відбувається за двоманапрямками.

1.     «Цінність наших дідів та прадідів» - творчийнапрямок.

2.     «Ветеран живепоруч» - адреснадопомога ветеранам.

За кожнимнапрямкоморганізуєтьсяодноіменний конкурс. В ході конкурсу «Цінність наших дідів та прадідів» за підсумкамизустрічей з ветеранами, пошуковоїінформації, зборуфотокарток, бесід з батьками про родичів, щовоювали, учнівиконуютьтворчіроботи: пишуть твори, віршіабодоповіді, створюютьпрезентації, роблятьфотосесіюабовиставкумалюнків. У рамках другого напрямку проекту, беручи участь в акції «Ветеран живепоруч», учніреалізуютьсвоїдоброчинні ініціативи з наданняадресноїдопомоги ветеранам та залучення до участіоднокласників, батьків, сусідів. В ході проекту  створюютьсяматеріали на шкільномусайті, плануєтьсявипускінформаційнихматеріалів, зйомкифільму «Ветеран, щоживепоруч». Напередодні Дня Перемоги відбудетьсяпрезентаціяробітучнів, буде проведено нагородженняпереможцівконкурсів.

План заходів:

-         відзначання Дня визволення м.Хотинавідфашистськихзагарбників;

-         акція «Лист ветерану», в якійучніможутьнаписати лист подякиучасникамВеликоїВітчизняноївійни;

-         конкурс малюнків «Вони визволялирідний край»;

-         конкурс малюнків «ПереможціВеликоїВітчизняноївійни на поштовіймарці»;

-          конкурс фотолюбителів «Щасливамить»;

-          рольовавійськово-патріотичнагра «Зірниця» для старшокласників;

-          виховні та інформаційнігодини, «уроки мужності»;

-          перегляд фільму для старшокласників  «Гірке зерно Перемоги», «Партизани»;

-          активізувативолонтерські загони по проекту «Ти – не один»;

-          акція «Ветеран живепоруч»;

-         інтерв’ю з ветеранами ВВВ;

-         екскурсія до монументу Слави в м.Хотині;

-          оформленнякласнихкуточків, а в кабінетіісторіїствореністенди на дану тему;

-         акція «Я – пам’ятаю» до Дня Перемоги;

-         створенняміні-музею;

-         конкурс медіапроектів «Ми пам’ятаємо»;

-         святкування Дня Перемоги;

Перспективи проекту: перетворення проекту в довгостроковий з нагодисвяткування в 2014 році 70-річчя визволенняУкраїнивідфашистськихзагарбників, в 2015 році - 70-річчя Великої Перемоги.

 

Категорія: Проекти | Додав: Алекс
Переглядів: 1234 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
close