01.12.2015, 10:35 | |
Проект шкільної дитячої організації «Хотинські козаки» «Родинна пам'ять про війну»
Назва: «Родинна пам'ять про війну» Актуальність: патріотичневихованняпідростаючогопокоління – одна з найактуальніших задач нашого часу. Патріотичневихованняпотрібнопочинати в шкільномувіці, тому щосаме на даномуетапіформуєтьсяособистістьдитини. Перед педагогами стоїть задача знайтиправильнийспосібзалученнядитини до соціально-значимих справ, вихованняправильнихцінностей. Соціокультурнаситуаціясучасногосуспільстваобумовлюєнеобхідністьзастосовуватиінноваційніформироботизі школярами. Патріотизмнеобхідновиховувати через любов до історіїсвоєїсім'ї. В даномупроекті ми звертаємосьдо теми 70-річчя визволення Українивід фашистськихзагарбників. Проект «Родинна пам'ять про війну» - цеунікальнаможливість для учнів з перших вустдізнатися про сувору правду тих днів, про історичнийдосвідпрадідів. Через динамічний ритм сьогоднішньогожиття - з масоюскладнихпитань, пов'язаних з працевлаштуванням, житловими, фінансовими і іншими проблемами, - частенько, віднашоїуваги і уваги наших дітейвислизаютьнеформальні - але таківажливі- контактиіз старшим поколінням, слабшаютьродинні зв'язки. Проте, лишеособистостикаючись з досвідом людей, що пережили військове лихо, підростаючепоколіннязможепредставитифакти фронтового життяармії і тилу, праці на межілюдських сил, почути про реальні, «некіношні» прикладиміцності духу і моральноїстійкостіветераніввоєн. Такізустрічіформуютьдійснийпатріотизм: у душах молодих людей з'являєтьсягордість за справидідів і прадідів, щиребажання бути схожими на них. Актуальність проекту доведена самим життям. В ході проекту - через знайомство з досвідомветеранівВеликоївійни, через добровільнудіяльність у школярівформується активна цивільнапозиція. Спільнапрацяшколярів, педагогів, батьків, ветеранів, громадськостісприяєформуванню духовно-етичних, патріотичнихорієнтирівмолоді. Єднальноюниткою, об'єднуючою людей різнихвіків, професій і положення, стала планомірнапошукова, дослідницька і творча робота, присвяченазнайомству з долями жителів Хотинщини – ветеранівВеликоїВітчизняноївійни. Відвідуванняветераніввдома, зустрічі в школі, записи спогадів, створеннявідеофільмів-інтерв'ю, організаціяфотовиставок, презентацій, випуск газет, - дозволить не просто укріпитизв'язокпоколінь, але і по-особливомурозкриєзначимість Перемоги нашого народу у ВеликійВітчизнянійвійні, пропустивши її уроки через серце кожного учасника проекту. Мета: зрозуміти й відчути подвиг українського народу в роки ВеликоїВітчизняноївійни. Ціль: патріотичне, духовно-етичневихованнядітей на основівивченняісторіїсвоїродини і країни, створенняінформаційноїбазиісторичнихподій, направлена на глибокеусвідомлення великого подвигу солдатів через вивченняжиттяветеранів; увіковічитипам'ять загиблихспіввітчизників. Задачі: 1. Знайомстводітей з історіюподійвизволенняХотинщинивідфашистськихзагарбників з розповіддю про героїчні подвиги солдат. 2. Відвідуванняпам’ятників, музеїв з тематичнимивиставками в м.Хотин. 3. Організаціябесідибатьків з дітьмипрородичів, що брали участь у визволенніХотинщини (організаціяпошуковоїдіяльності, залученняжителівмікрорайону). 4. Пошуквласногопогляду на подіїВеликоїВітчизняноївійни. 5. Підвищенняпрофесійногорівняпедагогів з організаціїпроектноїдіяльностіучнів. 6. Збірпредметівужитковоговикористаннявоєннихчасів, медалей, нагород, документальнихсвічень про воєнніподії. 7. Відзначеннядати День визволення Хотина та свята День Перемоги (9.05.). 8. Освітленнядіяльностіучнівв рамках проекту на сайтішколи. 12. Організація конкурсу медіапроектів « Ми пам’ятаємо». Учасники проекту: учні 1-11 класів, педагогічнийколективХотинської ЗОШ І-ІІІ ст.. № 5. Термінреалізації проекту: жовтень 2014 – травень 2015. Тип проекту: творчий, соціальний. За строкомдіяльності: короткостроковий. Форма проведення: заняття, бесіди, екскурсії, акції, самостійнадіяльністьучнів, робота з батьками, проведення свята. Форма організаціїдітей: індивідуально – групова робота . Головна діяльність: пошукова, дослідницька, творча Сфера застосуваннярезультатів: краєзнавча, культурологічна Інформаційно-технічнеоснащення: Інтернет, міські та шкільнібібліотеки, екскурсіїдомузеївміста на дану тематику, зустрічі з ветеранами, бесідиіз учителями, батьками, дідусями, бабусями, відео й аудиозаписи з даноїпроблеми. Залученіфахівці: учителіісторії, учителіукраїнськоїмови та літератури, екскурсоводимузеїв, бібліотекарі. Етапиреалізації проекту: 1. Організаційно-технологічнийетап – жовтень-листопад. 1.1 Початковийетап – формуванняцілі, проблеми, теми з ціннісно-патріотичноговиховання, проведеннязаходів до Дня визволення м.Хотина з метою приверненняучнів до проекту. 1.2 Планування – визначеннякритеріївоцінкирезультатів, розробкатеоретичноїчастини проекту та оформленнязгідновимогам, складання плану заходів. 2. Етапвтілення проекту - грудень - березень. 2.1 Прийняттярішення – робота з інформацією, синтез та аналіззапропонованихідей, вибір оптимального плану дій. 2.2 Виконання – реалізація проекту в освітню практику, проведеннязаходів, оформлення проекту. 3. Презентаційнийетап – квітень-травень. 3.1 Оцінкарезультатів - підведенняпідсумків, участь проектноїгрупи в колективномуаналізі проекту та самооцінка, висновки про основнідосягнення, доробканедоліків. 3.2 Захист проекту - проведення свята Дня перемоги,запрошення на ньоговетеранів. Реалізація проекту: відбувається за двоманапрямками. 1. «Цінність наших дідів та прадідів» - творчийнапрямок. 2. «Ветеран живепоруч» - адреснадопомога ветеранам. За кожнимнапрямкоморганізуєтьсяодноіменний конкурс. В ході конкурсу «Цінність наших дідів та прадідів» за підсумкамизустрічей з ветеранами, пошуковоїінформації, зборуфотокарток, бесід з батьками про родичів, щовоювали, учнівиконуютьтворчіроботи: пишуть твори, віршіабодоповіді, створюютьпрезентації, роблятьфотосесіюабовиставкумалюнків. У рамках другого напрямку проекту, беручи участь в акції «Ветеран живепоруч», учніреалізуютьсвоїдоброчинні ініціативи з наданняадресноїдопомоги ветеранам та залучення до участіоднокласників, батьків, сусідів. В ході проекту створюютьсяматеріали на шкільномусайті, плануєтьсявипускінформаційнихматеріалів, зйомкифільму «Ветеран, щоживепоруч». Напередодні Дня Перемоги відбудетьсяпрезентаціяробітучнів, буде проведено нагородженняпереможцівконкурсів. План заходів: - відзначання Дня визволення м.Хотинавідфашистськихзагарбників; - акція «Лист ветерану», в якійучніможутьнаписати лист подякиучасникамВеликоїВітчизняноївійни; - конкурс малюнків «Вони визволялирідний край»; - конкурс малюнків «ПереможціВеликоїВітчизняноївійни на поштовіймарці»; - конкурс фотолюбителів «Щасливамить»; - рольовавійськово-патріотичнагра «Зірниця» для старшокласників; - виховні та інформаційнігодини, «уроки мужності»; - перегляд фільму для старшокласників «Гірке зерно Перемоги», «Партизани»; - активізувативолонтерські загони по проекту «Ти – не один»; - акція «Ветеран живепоруч»; - інтерв’ю з ветеранами ВВВ; - екскурсія до монументу Слави в м.Хотині; - оформленнякласнихкуточків, а в кабінетіісторіїствореністенди на дану тему; - акція «Я – пам’ятаю» до Дня Перемоги; - створенняміні-музею; - конкурс медіапроектів «Ми пам’ятаємо»; - святкування Дня Перемоги; Перспективи проекту: перетворення проекту в довгостроковий з нагодисвяткування в 2014 році 70-річчя визволенняУкраїнивідфашистськихзагарбників, в 2015 році - 70-річчя Великої Перемоги.
| |
| |
Переглядів: 1234 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |